Denna podd handlar om spökhistorier eller som det också kallas creepypastor.

Berättelserna i podden är creepypastor som ibland har lanserats av någon på oftast Reddit (som är en hemsida där man lägger upp bilder eller texter mycket memes, som är roliga internetfenomen) lägger upp bilder eller 4chan (nästan samma sak som Reddit fast man postar oftast anonymt), det är också lyssnar berättelser som någon som lyssnar på Creepypodden skrivit in, men ibland i lite ovanligare fall så är det berättelser från olika böcker.

Det finns många avsnitt, när jag skriver det här så finns ungefär 100 avsnitt. Man kan lyssna på Creepypodden på Spotify eller på dom flesta ställen där det finns podcasts.

Det är väldigt olika ämnen på avsnitten dom har gjort avsnitt om Ledaren för podden är Jack Werner. Den här podden kan vara lite läskig så det är inget för dom lite lättskrämda. Deras kanske kändaste avsnitt är dom tre getmannen avsnitten där dom berättar historier om den bisarra figuren Getmannen eller på engelska Goatman. Getmannen beskrivs i dom flesta berättelser som en man som går på alla fyra och bor ute i skogen, den gör bisarra nästan mekaniska ljud ifrån sig, den eller han/hon äter djur i skogen och ger ifrån sig en lukt som påminner om blod som man blir illamående av.

Mitt personliga favorit avsnitt är bortförd där dom berättar om upplevelser då någon blivit bortförd och inte vanliga sätt som att någon person kidnappar någon annan person utan mer obskyra sätt som till exempel att en spelmaskin slukar ett barn. Dom lite mer nya avsnitten är oftast inte lika läskiga och spännande som dom lite äldre, så därför tipsar jag om att inte bara lyssna på dom nya  avsnitten utan dom äldre också som exempelvis slottsvakten eller en skogsvakts berättelser, men det klart att vissa nya avsnitt som är bra också. Avsnitten känns nästan lite för långa ibland, dom har liksom blivit längre och längre med tiden, dom första avsnitten är ungefär 30 minuter och dom senaste är ungefär 70 minuter.

Betyg: om det skulle varit för kanske ungefär ett år sen skulle jag ha gett 10 av 10 men nu blir det en stark 8, det var mer spännande förut.

Jacob Haraldsson 7D